gambaran gambar

Idea bernas harisu-sama a.k.a RS | Sunday, July 26, 2009 | | 9 kiriman komen »

hanya dengan melihat foto aku,bagaimana mungkin kau 'baca' aku?

tak betul tu. tak boleh nilai aku berdasarkan foto semata-mata.

tak betul juga mengagumi atau mendekati aku hanya kerana foto aku itu cantik/kacak. apatah lagi membenci atau mengendahkan aku disebabkan foto yang kurang menarik.

apa yang ada dalam foto itu tak semestinya benar. mungkin sengaja dicipta. mungkin juga telah ditokok-tambah.

mungkin juga ianya benar. tiada tokok-tambah. memang asli.

alah, aku juga kadang-kadang tertipu dengan gambar aku sendiri. gambar kau dan orang lain juga. asli atau tak asli. gambaran kau di luar foto. semua itu buat aku berfikir.

lihat, banyak kemungkinan. yang akhirnya menentukan untung dan rugi dalam perhubungan.

perlu faham, siapa pun akan kongsikan foto-foto yang tampak cantik/kacak/menarik/bergaya/lain daripada yang lain. cuma pendapat individu mungkin berbeza.

kau yang sedang membaca ini mungkin faham. tapi aku yang tak faham. sebab nasihat ini aku bisikkan pada aku sendiri. hehe.

tak faham? baca berulang-ulang dan tatap lama-lama gambar kau. lihat siapa kawan-kawan yg berkawan dengan kau di ruang maya Friendster, MySpace, Facebook, Hi5, Tagged dan lain-lain.

sekarang terpulang, kau nak angguk atau geleng?

9 kiriman komen

  1. ierahoshin // Sunday, July 26, 2009 7:41:00 PM  

    ohhoo...memg kita xbloley menilai melalui gambar,
    tp ramai antara kite menilai melalui gambar,camna tu..??agaknya..bila teknologi di hujung jari..hihi..contoh paling dekat dihati..nak minta keje,kui2..perlu letak pic bersama resume,1st impression,penting o...


    tpkan gambaran melalui gambar xsama or xjelas kalu nak dibandingkan dgn realiti..ahakzz~~

  2. BaLQisRiZa // Sunday, July 26, 2009 11:52:00 PM  

    betol..setujuu

  3. pjaomn // Tuesday, July 28, 2009 6:26:00 PM  

    Gambar-gambar memang cantik, Harisu-sama.

    Gambar-gambar memang cantik.

    Tapi manusia itu lebih cantik.

    Aku rasa.

  4. NOOR FATIN // Tuesday, July 28, 2009 10:57:00 PM  

    kau sgt baik~
    aku xpnh melihat wajah kalau nak bkwn
    asalkn ikhlas..
    frenshp 4ever k

  5. ++harisu-sama++ // Saturday, August 01, 2009 7:04:00 PM  

    ierah..suka pandangan tu :)

  6. ++harisu-sama++ // Saturday, August 01, 2009 7:04:00 PM  

    balqis..good girl2~ hahaha!

  7. ++harisu-sama++ // Saturday, August 01, 2009 7:07:00 PM  

    pja..aku pon rasa macam tu. but actually it depends..with situation. kadang2 gambar lg cantik dari orang tu dalam dunia sebenar :)

  8. ++harisu-sama++ // Saturday, August 01, 2009 7:08:00 PM  

    faten..thnX. frenship forever too :)
    hopefully dapat jumpe..suatu masa nanti..hehe

  9. ierahoshin // Sunday, August 02, 2009 1:46:00 AM  

    hihikk..itu cume pandangn ierah,
    pepun..ia terletak pada
    org yg menilai,
    bagaimana cara die menilai,
    dan xlupe..org yg dinilai,
    nak time ke x..??

    gtuww laahh...hahha..
    silap2,ierah wat esei kat sini,
    hahha