Jumaat dengan buku baru

Idea bernas harisu-sama a.k.a RS | Friday, December 18, 2009 | , | 10 kiriman komen »

Lagi beberapa minit hendak masuk waktu Zohor. Jam analog di sudut kanan sebelah atas pada skrin laptop Compaq menunjukkan pukul 12:10 tengah hari. Aku menunggu. Lengkap berpakaian, cuma belum berwuduk.

Tiba-tiba satu pesanan masuk.

Aku bingkas mencapai telefon bimbit lalu membaca pesanan tersebut.

"Ris, ko g smyg x?" Mesej dihantar pukul 12:18.

Aku diam.

Pukul 12:29 aku balas, "Smyg jumaat bkn wajib ke?"

Aku bangun mengambil wuduk dan berkira-kira untuk berjalan kaki sahaja ke masjid. Merajuk.

Derum kereta kedengaran di depan. Niat terbatal.


"Sampai pon.."
bisik hati.


nota kecil: Salam Maal Hijrah.



10 kiriman komen

  1. Balqis Riza // Friday, December 18, 2009 9:26:00 PM  

    happy new year =)

  2. asyfiqaz // Saturday, December 19, 2009 12:14:00 AM  

    ciap ley xjd merajuk lak ek...
    hi3..

    slamat tahun baru hjrah!

  3. :::wagonbiru::: // Saturday, December 19, 2009 12:49:00 PM  

    hahahha mrajuk...xley bla ;p

  4. Lala // Saturday, December 19, 2009 2:04:00 PM  

    merajuk sampai jln kaki????merajuk dgn member ke????
    selamat menyambut maal hijrah

  5. NOOR FATIN // Sunday, December 20, 2009 3:42:00 PM  

    jgn la majok..huhu

  6. harisu-sama a.k.a RS // Monday, December 21, 2009 11:40:00 AM  

    balqis,epi new year too! =]

  7. harisu-sama a.k.a RS // Monday, December 21, 2009 11:41:00 AM  

    afiq,mesti r tak jadi. jauh tu masjid kalau nak jalan kaki haha! bukan pe,soalan dia tu yg tak tahan,mcmlah selama ni abang bukan tumpang dia nak gi solat.

  8. harisu-sama a.k.a RS // Monday, December 21, 2009 11:42:00 AM  

    wagonbiru,merajuk kalau bersebab takpe. hehe. ingat perempuan je merajuk? lelaki pon ada,cuma jarang nak tunjuk/cakap. tp mcm saya sekarang,saya cakap. hehe.

  9. harisu-sama a.k.a RS // Monday, December 21, 2009 11:45:00 AM  

    lala,haah. kononnya cadang cmtulah sebab masjid agak jauh so kalau nak tunggu dia yg belum tentu sampai tu nanti kang saya tak sempat pulak. tambah pulak cuaca panas apa sume.
    tp dan2 kete sampai hehe. so terbatallah rajuk itu. act lebih kepada kecik hati kott. soalan tu tak patut ditanya. tu je. no big deal. lupa dah.

  10. harisu-sama a.k.a RS // Monday, December 21, 2009 11:45:00 AM  

    paten,tak merajuk lah..tu kononnya je. kan dah bgthu terbatal haha!