tv ni nak mampus agaknya..

Idea bernas harisu-sama a.k.a RS | Tuesday, December 15, 2009 | , | 12 kiriman komen »

Perhatian : Ada perkataan shit di bawah, harap maklum.

Aku tak faham betul dengan tv murahan kat rumah nih! Sikit-sikit terpadam, sikit-sikit terpadam. Nak bukak lak,setakat tekan suis taknak dia terbukak, nak kene tekan itu, tekan ini, then ketuk-ketuk atas, ketuk-ketuk tepi baru dapat. Kau tak rasa diri kau bodoh ke nak kene buat macam tu almost every hour? Kalau nasib baik,dapatlah bertahan lebih daripada 12 jam. Tengah sedap-sedap tengok tv tetibe je terpadam. Heyyyy buat aku nak mencarut je. Kadang-kadang tengah tengok tv tu, gambar dia macam dah nak start hilang, tahu tak apa teknik bodoh yang aku discover untuk selamatkan siaran tu daripada tergendala? Kene hentak lantai papan ni kuat-kuat. Hentak sampai gambar yang dah start blrzzz..blrzzz nak hilang tu okey balik. Kalau lambat, tv tu terpadam dan kau kene berusaha guna teknik bodoh yang aku sebut awal-awal tadi. Hadoooooooooooooooooooilah,pening kepala aku duduk rumah ni lama-lama lah, lepas satu-satu hal. Tak tahu apa masalah tv ni. Housemate kata power supply tak cukup. Aku lak rasa tv tu dah boleh campak je dalam sungai belakang rumah, like shit! Malu weyh terketuk-ketuk, bukan perlahan, kuat! Mahu jiran bising kalau malam-malam bunyi cam bertukang nih. Bukan aku taknak ketuk perlahan ye, tv nih memang tak jalan kalau ketuk pelan-pelan. Everytime aku ketuk-ketuk tv tu and tv tu taknak gak terbukak, aku rasa cam nak baling je kat luar tv nih, macam sekarang. Grr.



12 kiriman komen

  1. Sang Penulis // Tuesday, December 15, 2009 11:41:00 PM  

    selamat mengetok haris..haha..biasa la dugaaan ada tv usang..=) mesti lenguh dah body tv tu asyek kena ketok je..haha..

  2. Balqis Riza // Wednesday, December 16, 2009 12:30:00 AM  

    aku nmpk perkataan SHIT! hahaha

    lek la haris..nape tak beli baru?
    n somehow bgus ape..
    bl dh fed up, boleh g study..hehehe

  3. Lala // Wednesday, December 16, 2009 3:05:00 PM  

    sabar sabar...huhuhu...kumpul la duit ngn housemate beli tv baru...

  4. Noor Fatin // Wednesday, December 16, 2009 6:19:00 PM  

    sabar2..huhuhu..

    penh jd..tv aku tv lama dlu2..kuar gmbr jd separuh je..hahaha..sepruh je dr skrin..dah la 14inci.bygkan..ekekke..

    xpe..nti ada duit beli yg lain..jgn ketuk2 sgt.kang lgsg xleh guna..huhu

  5. syaira rosland // Thursday, December 17, 2009 4:53:00 PM  

    tu tnde dye suh bli baru..huuhuu

  6. harisu-sama a.k.a RS // Thursday, December 17, 2009 10:04:00 PM  

    kak aisyah,tv ni sengaja..suka kene urut free~ huhu.

  7. harisu-sama a.k.a RS // Thursday, December 17, 2009 10:07:00 PM  

    balqis,like u said,i don't shit money haha! duit nak makan pong berbajet-bajet~

    mmg dari satu sudut len bagus,tp skrg aku takde bnde nak distudykan haha! wargghh,tensen~

  8. harisu-sama a.k.a RS // Thursday, December 17, 2009 10:09:00 PM  

    lala,xmungkin akan beli baru haha! itu yg pasti..masalah duit adalah masalah paling,paling,paling besar sebagai seorang student uitm yg berpraktikal setahun. *seronok pulak cakap cmni*

  9. harisu-sama a.k.a RS // Thursday, December 17, 2009 10:09:00 PM  

    faten,tv ni yg ngengade nak diketuk baru terbukak,huhu. takleh nak sabar,takleh~~ HAHA!

  10. harisu-sama a.k.a RS // Thursday, December 17, 2009 10:11:00 PM  

    syaira,tu jgk tandanya tv ni dah boleh je hempas kat tanah haha!

  11. Kei Hiroki // Friday, December 18, 2009 9:08:00 AM  

    huih...
    ala2 idop zmn darurat lak dgr cter ni..
    hi3...

  12. harisu-sama a.k.a RS // Friday, December 18, 2009 1:32:00 PM  

    afiq,haha! boleh kate darurat r gak~