Rejab

Idea bernas harisu-sama a.k.a RS | Wednesday, June 24, 2009 | | 8 kiriman komen »

Hari ni 1 Rejab 1430H.

Rejab = bulan Allah.

Jadi sesiapa nak pahala lebih bolehlah berpuasa di bulan rejab ni. Fadhilat berpuasa di bulan Rejab ini antaranya:

>>Jika kita puasa sehari pon kita dikatakan mendapat syurga tertinggi iaitu Jannatul Firdaus.

>>Kalau dua hari,akan dilipatgandakan pahala.

>>7 hari,akan ditutup ketujuh-tujuh pintu neraka bagi org itu dan 8 hari,akan dibuka 8 pintu syurga untuknya.

>>Dan lain-lain. Setiap hari ada fadhilat tersendiri. Google sendiri hahaha! *idea malas balqis*

Habis.

8 kiriman komen

  1. eZad niMo // Wednesday, June 24, 2009 1:54:00 PM  

    huhuhu...
    aku x puasa :(

  2. ++harisu-sama++ // Wednesday, June 24, 2009 2:44:00 PM  

    haha..aku tak paksa ponn..

  3. BaLQisRiZa // Thursday, June 25, 2009 9:04:00 AM  

    hahaha..idea malas balqis..hahha
    i bet ko mesti kagoom dgn aku yg malas ni kan..hahahah

    act bkn selalu suh ko google sbb mls la..
    kalu ko tyn sumthng cm aritu ko tyn tako tao, aku trgkan, cm la ko leh byg...
    so, aku suh la ko google..bg tgk ngn mata kepala sndri..

    hehehe..

    nway, nice post...thx for the info..
    *mengingatkan aku kt puasa ganti yg blom abs..hahaha*

  4. ++harisu-sama++ // Thursday, June 25, 2009 12:56:00 PM  

    balqis..
    hahaha..seb bek kau pasan.
    saje je..
    mcm yg aku penah cakap,dalam byk2 org kau je yg selalu suh aku google,haha!
    unik2~ t aku popularkan :p

    n ur welkam..cepat gnti pose tuh!!

  5. hey there syaira // Thursday, June 25, 2009 1:56:00 PM  

    hohoho..puasa..heee~..

  6. ++harisu-sama++ // Thursday, June 25, 2009 2:27:00 PM  

    haha..yee puasa sunat je :) aku pon tak puasa lagi..kui3.

  7. eZad niMo // Friday, June 26, 2009 1:14:00 AM  

    puasa..... ('_') .....

  8. ++harisu-sama++ // Friday, June 26, 2009 1:56:00 AM  

    erk...nape muke tu nampak cengkung?? puasa ke??