Menghitung masa

Idea bernas harisu-sama a.k.a RS | Saturday, August 22, 2009 | | 4 kiriman komen »

Ya. Aku pakaikan blog aku baju baru.

Tik. Tok. Tik. Tok.

Yelah,yelah,tiada bunyi sebenanrya. Jam digital laptop saja ada depan mata aku ni. Tiada jam antik.

Jam 1 lebih tadi perut aku dah berkeroncong. Hampir jugak aku terteguk segelas air,lupa yang aku tengah puasa. Lupa beberapa saat je. Haha.

Tak banyak lampu YM menyala hari ni. Facebook juga. Bosan.

Plan untuk buat report pun tergendala. Tiada jiwa. Tiada rasa. Esok jelah. *percayalah,esok akan sama seperti hari ni*

Berborak di laman Fb Kak K tadi, Kak K tanya "Tak faham kenapa mereka gigih menyiapkan juadah berbuka puasa. Beli sudah..~"

Mereka itu,kita lah.

Aku, "Yang kita nak beli tu pon, makcik dan pakcik tu gigih jugak sediakan. Lagi tak faham kenapa dorang gigih siapkan juadah berbuka puasa untuk orang lain. Makan sendiri sudah..~" *gurau je kak K haha*

Sengaja aku bergurau. Tunggu respon.

Kak K, "Haris, diaorang gigih kita bayar..ini tak,kuih nak buat,lauk nak buat,nasik nak masak..mak koma nokkk!"

Che' Lah menyampuk, "Akak tak faham sebab akak tergolong dalam golongan orang yang malas nak masak. Hehehehe."

Kak K spontan, "Bukan malas,tapi membantu ekonomi negara,hehe."

Che' Lah serang, "Kak K, habis tu ekonomi kita sapa nak bantu? Asyik nak jaga ekonmi orang jarrhh.."

Hahaha! Tulah antara perbualan kanak-kanak debat. Bahasa lain macam sikit, unik. Erk,aku je kanak-kanak,mereka pangkat akak dan abang,hehe.

Sebenanrnya dua-dua tak salah. Suka hatilah korang nak masak sampai termuntah-muntah periuk tu ke, nak kasi penuh dua tiga meja ke, nak kasi warna-warni pelangi ke..yang penthing,jangan membazir. Jangan bazir tenaga, jangan bazir masa, jangan bazir bahan masak dan jangan bazir duit. Ejaan penthing tu juga penting haha. Jangan gigih nak jadik sahabat syaitan. Kang gigih pulak kau diikat sama kat neraka. Haha. Ok,ok. Aku merepek.

Oh,Bob ajak berbuka di rumah dia. Wahh,sekurang-kurangnya taklah nightmare sangat malam pertama berbuka kekeke. Boleh je makan masakan sendiri tapi faham-faham jelah, kalah rancangan Bersamamu TV3 haha. Aku merepek lagi. Dah. Selamat bersungkei *bahasa sarawak = berbuka puasa*

4 kiriman komen

  1. BaLQisRiZa // Saturday, August 22, 2009 6:58:00 PM  

    cntk layoutt

  2. rayme // Saturday, August 22, 2009 9:47:00 PM  

    complicated la layout ko nie haris!
    tukar!
    ssh nak baca~

  3. harisu-sama a.k.a RS // Tuesday, August 25, 2009 9:13:00 PM  

    balqis,thnX hehehehe.

  4. harisu-sama a.k.a RS // Tuesday, August 25, 2009 9:14:00 PM  

    rayme,haha! kau jeles ke betul2 tak leh baca nihh?? elok je aku tgk (+_+)